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JAMES LEBROCQ MEMORIAL SCHOLARSHIP  
Québec & Atlantic Canada | $10,000.00

James, passed away suddenly and unexpectedly in April 2022, was a valued member of CAHR’s board for many years and recruited many members to our association. By his work with the membership committee, his contributions to Market Access 101 over the years and his leadership in establishing the CMAP (Canadian Market Access Professional) certification program, James made huge contributions to the market access industry. Despite James’ many accomplishments at McKesson, possibly his greatest contributions came outside of McKesson where he tirelessly worked to support the youth in his community and help them get back on their feet. James earned degrees from both McGill University and the University of Toronto.

ELIGIBILITY REQUIREMENTS

  • Students must be registered in a Canadian graduate school (Master’s, PharmD or PhD program) pursuing studies and/or research in an area related to healthcare reimbursement.
  • Applicants do not need to be a CAHR member.

GUIDELINES
CAHR will evaluate applications according to:

  1. Academic qualifications.
  2. Relevance to healthcare reimbursement field.
  3. Professional/volunteer experiences.
  • The recipients will acknowledge their CAHR Scholarship in publications and presentations supported by this award.
  • The successful candidates will report their advancement in the field of healthcare reimbursement to the CAHR board and may be invited to also do so in other forums.

THE APPLICATION MUST INCLUDE

  • Your curriculum vitae
  • A letter of reference from your current academic supervisor that can speak to your academic and research abilities and potential impact in the field of healthcare reimbursement
  • A submission an essay of no more than 1,000 words describing yourself and your field of study and how you feel it is applicable to the advancement of market access.

TO APPLY
All documents should be uploaded by the applicant via the Scholarship application page on the CAHR website. Confirmation of receipt can be verified by contacting the CAHR office.

Questions can be directed to the CAHR office: at abaldini@cahr-acrss.ca.

* CAHR will disburse the total scholarship amount directly to the selected recipients once CAHR has been provided with the recipient’s address and any other details that may be required for tax purposes.

The scholarship is to be used to defray costs associated with the student’s schooling, including direct costs (e.g. tuition, research assistance, supplies, etc.), as well as living expenses.

The successful applicant may be invited to attend a CAHR event to receive public recognition.

Steve Long Memorial Scholarship | Western & Northern Canada
Fergal Mills Memorial Scholarship |Ontario





BOURSE COMMÉMORATIVE JAMES LEBROCQ
Québec et Canada atlantique | 10 000 $


James, décédé de façon soudaine et inattendue en avril 2022, a été un membre apprécié du conseil d'administration de l'ACRSS pendant de nombreuses années et a recruté de nombreux membres au sein de notre association. Par son travail au sein du comité d’adhésion, ses contributions à Market Access 101 au fil des ans et son leadership dans l'établissement du programme de certification PCAM (Professionnel certifié de l’accès au marché), James a apporté d'énormes contributions au secteur de l'accès au marché. Malgré les nombreuses réalisations de James chez McKesson, ses plus grandes contributions ont probablement été faites à l'extérieur de McKesson, alors qu'il a travaillé sans relâche pour soutenir les jeunes de sa communauté et les aider à se remettre sur pied. James était diplômé de l'Université McGill et de l'Université de Toronto.

CONDITIONS D'ADMISSIBILITÉ

  • Les étudiants doivent être inscrits dans un établissement d'enseignement supérieur canadien (programme de maîtrise, de doctorat en pharmacie ou de doctorat) et poursuivre des études et/ou des recherches dans un domaine lié au remboursement des soins de santé.
  • Les candidats ne doivent pas nécessairement être membres de l'ACRSS.

LIGNES DIRECTRICES

L'ACRSS évaluera les candidatures en fonction des critères suivants :

1.      Les qualifications académiques.
2.      Pertinence par rapport au domaine du remboursement des soins de santé.
3.      Expériences professionnelles/bénévoles.
  • Les lauréats mentionneront leur bourse de l'ACRSS dans les publications et les présentations soutenues par cette bourse.
  • Les candidats retenus rendront compte de leurs progrès dans le domaine du remboursement des soins de santé au conseil d'administration de l'ACRSS et pourront être invités à le faire dans d'autres forums.

LE DOSSIER DE CANDIDATURE DOIT COMPRENDRE

  • Votre curriculum vitae
  • Une lettre de recommandation de votre directeur d'études actuel qui peut parler de vos capacités académiques et de recherche et de l'impact potentiel dans le domaine du remboursement des soins de santé
  • Un essai de 1 000 mots maximum vous décrivant et décrivant votre domaine d'études et la façon dont vous pensez qu'il est applicable à l'avancement de l'accès au marché.

POUR POSTULER

Tous les documents doivent être téléchargés par le candidat via la page de demande de bourse sur le site Web de l'ACRSS. La confirmation de réception peut être vérifiée en contactant le bureau de l’ACRSS.

Les questions peuvent être adressées au bureau de l’ACRSS à l'adresse suivante : abaldini@cahr-acrss.ca.

* L'ACRSS versera le montant total de la bourse directement aux bénéficiaires sélectionnés, une fois que l'ACRSS aura reçu l'adresse du bénéficiaire et tout autre détail nécessaire à des fins fiscales.

La bourse doit être utilisée pour couvrir les coûts associés à la scolarité de l'étudiant, y compris les coûts directs (par exemple, les frais de scolarité, l'aide à la recherche, les fournitures, etc.

Le candidat retenu peut être invité à participer à un événement de l'ACRSS pour recevoir une reconnaissance publique.

Bourse commémorative Steve Long – Ouest et Nord du Canada
Bourse commémorative Fergal Mills – Ontario 


The Canadian Association for Healthcare Reimbursement

250 Consumers Road, Suite 301, Toronto, ON, M2J 4V6

F: 416.494.1440 x 258 |  Email: info@cahr-acrss.ca

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